Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 Niemcza - Ząbkowice Śląskie o długości ok. 7,9 km. – Spośród dziewięciu zainteresowanych wykonawców, którzy wzięli udział w przetargu, wybraliśmy ofertę firmy Mostostal Warszawa, o wartości prawie 306 mln zł – poinformowała GDDKiA. Podpisanie umowy planowane jest na wrzesień. Zaraz potem ruszą prace projektowe, a następnie sama budowa.
Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Niemcza i Ząbkowice Śląskie. S8 będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią. Na odcinku pomiędzy Niemczą a Ząbkowicami Śląskimi wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Niemcza na skrzyżowaniu z obecną DK8 oraz Ząbkowice Śląskie Północ na połączeniu z obecną DK8 i drogą powiatową nr 3165D. Powstanie także 19 obiektów inżynierskich (cztery obiekty nad ciągiem głównym, sześć obiektów w ciągu trasy głównej oraz dziewięć przepustów).
Budowa całej trasy Wrocław – Kłodzko jest podzielona na kilka odcinków. Cztery z nich (trzy odcinki na trasie Kobierzyce – Łagiewniki oraz odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo) są już w realizacji. Teraz dołącza do nich fragment Niemcza – Ząbkowice, kończy się też przetarg na odcinek Łagiewniki – Niemcza. A to oznacza, że brakować będzie jeszcze tylko fragmentu Bardo – Kłodzko. W tym przypadku trwają prace przygotowawcze.
Zakończenie budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław – Kłodzko i oddanie trasy do ruchu planowane jest (w zależności od odcinka) w latach 2028-2033.