OFICJALNY SERWIS DOLNEGO ŚLĄSKA

Rusza budowa kolejnego etapu obwodnicy Dzierżoniowa

Projekt Trasa Sudecka – budowa obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 wkracza w ostatnią fazę realizacji. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podpisała z wykonawcą, spółką Polbud-Pomorze, umowę na budowę trzeciego, kończącego inwestycję etapu. Wartość całego projektu to ponad 174 mln zł, z czego przeszło 135 mln zł pochodzi ze środków unijnych.

Gotowa obwodnica Dzierżoniowa będzie miała prawie 12 km i pomoże wyprowadzić z miasta znaczną część ruchu m.in. tranzytowego. Wykonawca, Polbud-Pomorze Sp. z o.o., przystępuje do budowy III etapu projektu o długości 5,9 km.

– Budowa infrastruktury, w tym dróg, to jeden z priorytetów samorządu województwa. Za cel postawiliśmy sobie poprawę dostępności transportowej w regionie. Jest ona ważna dla inwestorów, ale przede wszystkim dla mieszkańców, którzy poruszają się po dolnośląskich drogach każdego dnia. Kierowcom od roku służy już pierwszy odcinek obwodnicy Dzierżoniowa, który poprawił warunki jazdy, ułatwił komunikację i poprawił bezpieczeństwo w obrębie miasta oraz jego okolicach – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

III etap obwodnicy Dzierżoniowa powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 i połączy Piławę Górną (od wysokości skrzyżowania wraz z nim) z ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie (bez skrzyżowania), gdzie kończyć się będzie właśnie realizowany II odcinek.

Budowa III etapu obwodnicy Dzierżoniowa
Budowa III etapu obwodnicy Dzierżoniowa
Budowa III etapu obwodnicy Dzierżoniowa
Budowa III etapu obwodnicy Dzierżoniowa

– Cała droga to część tak zwanej Trasy Sudeckiej, łączącej Kotliny Jeleniogórską i Kłodzką. Kierowcy już mogą korzystać z pierwszego odcinka obwodnicy Dzierżoniowa, mającym ponad 3 km długości. W trakcie realizacji jest już druga część, od skrzyżowania z DW 383 do skrzyżowania z DW 384, która ma być gotowa w przyszłym roku – informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – To inwestycja o bardzo dużym znaczeniu, gdyż odciąży Dzierżoniów od ruchu tranzytowego, co wpłynie pozytywnie na wzrost bezpieczeństwa oraz komfort życia mieszkańców miasta i okolic – dodaje.

Koszt budowy ostatniego odcinka obwodnicy Dzierżoniowa to prawie 86 mln zł, z czego 60 mln pochodzi z Unii Europejskiej. W ramach tego etapu przewiduje się m.in. budowę: drogi w nowym śladzie, chodnika i ścieżki rowerowej, skrzyżowań oraz dróg dojazdowych, mostów nad rzeką Bielawica i potokiem Rogoźnica, ekranów, przejść dla zwierząt, oświetlenia i kanalizacji deszczowej. Przebudowane zostaną także istniejące drogi w celu ich dopasowania do nowego układu komunikacyjnego, nasadzona zieleń, a także usunięte kolizje z sieciami gazowymi, liniami energetycznymi, teletechnicznymi oraz z siecią kan. sanitarnej i wodociągiem.

– Od wielu lat mieszkańcy Dzierżoniowa czekają na obwodnicę, dzięki której zmniejszy się ruch tranzytowy w centrum miasta. Dla nas to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w obecnej kadencji. Wierzę, że budowa kolejnego etapu obwodnicy przyczyni się m.in. do większego bezpieczeństwa na drogach Dzierżoniowa oraz do mniejsze ilości spalin w centrum miasta. Jako samorząd województwa, przy wsparciu ze środków rządowych i europejskich, realizujemy szereg podobnych inwestycji, m.in. w Boguszowie-Gorcach, Obornikach Śląskich, czy Bolesławcu – mówi Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Projekt Trasa Sudecka – budowa obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 został podzielony na trzy etapy. Pierwszy z nich oddano do użytku w sierpniu ubiegłego roku, obecnie trwają prace na drugim odcinku drogi. Kierowcy pojadą po nim już we wrześniu przyszłego roku. Cała obwodnica Dzierżoniowa będzie gotowa za 4 lata.

Ostatnie artykuły

Skip to content